Rogalin - miejsce, które warto odwiedzić

Podczas ostatniego robienia kopii zapasowych i ogólnych porządków w folderach ze zdjęciami rzuciły mi się w oczy fotografie wykonane w Rogalinie. Naszła mnie wtedy refleksja, że dawno nie odwiedzałem tej niezbyt odległej od Poznania miejscowości, a przecież oferuje ona naprawdę wiele cierpliwej osobie z aparatem i statywem. Są stare i malownicze dęby, są rozległe błonia, jest woda, park, są w końcu dobrze utrzymane zabudowania: pałac i mauzoleum Raczyńskich oraz towarzyszące im budynki. Nic, tylko odczekać na odpowiednią porę i podjechać na miejsce, urządzając na 99% udaną sesję fotograficzną.

Poniżej zamieszczam zdjęcia "z szuflady", pochodzące z ubiegłych lat - nie wiem, czy w tym roku jeszcze zdołam się do Rogalina wybrać. Mam nadzieję, że poniższe przykłady zachęcą do zaplanowania fotograficznej wyprawy:

Komentarze

  1. Niby nic takiego - wziąć aparat i zrobić zdjęcia. Ale Twoje są takie, że jak się na nie patrzy, to się po prostu wie, że w żaden sposób nie zrobi się równie dobrych... Poezja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo, nie zgodzę się! Trzeba właśnie wziąć aparat i robić zdjęcia! Wystarczy tylko patrzeć uważnie (no i oczywiście trafić na dobre warunki, czyli wstać opdowiednio wcześnie ;)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też się nie zgodzę! Trzeba po prostu mieć w sobie to coś, żeby dostrzegać takie krajobrazy i je umieć przenieść do aparatu. :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne ujęcia - najbardziej podobają mi się 1,4,6,12.
    Wiem, że wszystko jest sprawą gustu, umiejętności, wizji oraz obróbki, ale moje niewprawne oko dostrzega gdzieniegdzie pewien... nadmiar doskonałości. Ale pewnie to zwykła zazdrość :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Co to jest "nadmiar doskonałości"? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Doskonała intensywność i czystość wszystkich barw w każdym obszarze (np. 3,7,8), która sprawia, że w moim odczuciu, perspektywa się spłaszczyła. Wolałabym niebo mniej niebieskie, nie tak egzotyczne :-)
    Nadal nie wiem, co mi podpowiada te uwagi, więc może tylko zazdroszczę pięknych zdjęć :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz