...I po warsztatach

W weekend brałem udział w warsztatach fotograficznych, organizowanych przez Konrada Adama Mickiewicza w Zakładzie Makerspace w Poznaniu. Warsztaty trwały dwa dni i minęły bardzo szybko - tak szybko, że (złośliwie mówiąc) prawie nie zdążyłem zrobić fajnych zdjęć - mam na myśli zdjęcia zrobione modelkom, bo te przedstawiające charakter miejsca znajdziecie poniżej. (Dopisek z 23 lutego: tutaj można obejrzeć już zdjęcia stricte warsztatowe)

Z samych warsztatów jestem i nie jestem zadowolony. Jestem, bo to było nowe doświadczenie i z tego powodu warsztaty spełniły funkcję - nauczyły mnie tego i owego. Z drugiej strony zadowolony być nie mogę, bo - jak pisałem - nie zdążyłem zrobić satysfakcjonujących zdjęć. Myślę jednak, że metoda budowania kadrów, o której mówił nasz wykładowca, zaprocentuje w przyszłości, przynajmniej mam taką nadzieję.

Efektem ubocznym imprezy jest poznanie Zakładu, w którym rzecz się odbyła. Nie miałem pojęcia, że coś takiego istnieje - miejsce, gdzie można pójść pomajsterkować, coś uszyć czy wydrukować w 3D. Chciałbyś coś zespawać? Można. Wywiercić? Da się. Zlutować albo wyciąć z drewna? Proszę bardzo. Bez hałasowania i bałaganienia w domu. Brzmi trochę jak reklama, ale - jak dla mnie - to bombowy pomysł, zwłaszcza dla ludzi mieszkających w blokach. Warto się zainteresować.

Dobra, dosyć tej pisaniny, tak to wygląda w praktyce:

Przysłona: f/1,4, Czas: 1/8000 sec, Ogniskowa: 23,0 mm

Przysłona: f/1,4, Czas: 1/125 sec, Ogniskowa: 23,0 mm

Przysłona: f/2, Czas: 1/125 sec, Ogniskowa: 90,0 mm

Przysłona: f/1,4, Czas: 1/125 sec, Ogniskowa: 23,0 mm

Przysłona: f/1,4, Czas: 1/125 sec, Ogniskowa: 23,0 mm

Przysłona: f/1,2, Czas: 1/125 sec, Ogniskowa: 56,0 mm

Przysłona: f/1,2, Czas: 1/125 sec, Ogniskowa: 56,0 mm

Przysłona: f/1,6, Czas: 1/800 sec, Ogniskowa: 50,0 mm

Przysłona: f/2, Czas: 1/200 sec, Ogniskowa: 18,0 mm

Przysłona: f/1,4, Czas: 1/200 sec, Ogniskowa: 23,0 mm

Od tła przechodzimy powoli do ludzi - oprócz warsztatowiczów były oczywiście modelki, wizażystka i fryzjerka:

Przysłona: f/1,6, Czas: 1/125 sec, Ogniskowa: 23,0 mm

Przysłona: f/2, Czas: 1/80 sec, Ogniskowa: 18,0 mm

Przysłona: f/1,4, Czas: 1/80 sec, Ogniskowa: 23,0 mm

Przysłona: f/2, Czas: 1/80 sec, Ogniskowa: 56,0 mm

Na koniec bonusowo jedno z niewielu zdjęć, które mi się podobają (pozuje lumpexbitch):

Przysłona: f/1,2, Czas: 1/200 sec, Ogniskowa: 56,0 mm

Komentarze

  1. Z pewnością udział w zajęciach był dobrym posunięciem. Nie wiem czego tam się dowiedziałeś i nauczyłeś, ale na zdjęciach widzę jakieś nowe Twoje spojrzenie i podoba mi się to.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślisz, że rzeczywiście jakiś postęp widać? A co powiesz na te zdjęcia? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam całej Twojej twórczości fotograficznej, więc trudno mi powiedzieć czy to co widzę na zdjęciach jest efektem wiedzy (ach, jakiej???) wyniesionej z warsztatów, czy kolejną odsłoną Twojego potencjału i umiejętności, które objawiłbyś i bez warsztatów.
    Co widzę na zdjęciach? (sam oceń to w świetle powyższego. No i wybacz mój nieprofesjonalny język)- większe wycinki wnętrz, pełne ciekawych detali, komponujących się w spójną, uporządkowaną całość. Ostrość i wyraźny akcent położony na konkretny obiekt, który jakoś zyskuje dzięki obecności sporego tła. Miłe dla oka kompozycje - okazuje się, że linie nie zawsze muszą być poziome i pionowe, chociaż czasami na takie wyglądają. Główny temat zdjęcia na tyle przyciąga uwagę, że tło staje się właściwym i potrzebnym dopełnieniem, poszerzającym przestrzeń i głębię.
    Oj, starczy tego, zwłaszcza, że o każdym zdjęciu można powiedzieć coś innego, indywidualnego.
    A co do TYCH zdjęć - przeszedłeś terapię szokową :-) Skoro poradziłeś sobie z aktami, myślę, że teraz portretowanie ludzi pójdzie Ci jak z płatka.
    Ciekawi mnie czy moja "wnikliwa analiza" ma się jakoś do faktów i Twoich po warsztatowych odczuć?(skoro nie zrobię takich zdjęć, to chociaż czy patrzę/krytykuję do rzeczy?)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz