[K] Czy to się zmieni? cz. 3

Przesiadłem się ostatnio z powrotem na SublimeText, teraz w wersji czwartej i postanowiłem zaktualizować w związku z tym tabelkę używanego oprogramowania, bo minęło kolejne półtora roku od poprzedniego podsumowania.

KategoriaAplikacja
Przeglądarka internetowaVivaldi*
Programy biuroweMicrosoft Office 2007
Podręczny notatnikVSCodium 1.89*, SublimeText 4
Manager plikówTotal Commander 11.03
Środowisko programistyczneJetBrains
Odtwarzanie mp3foobar2000 2.1.5*
Komponowanie muzykiPreSonus Studio One 6.5 Pro, Steinberg Cubase 13 Pro
Edycja plików dźwiękowychReaper 7, Acon Acoustica 7.5 Premium, WaveLab 12 Pro
Edycja wideoBlackMagic Design DaVinci Resolve Studio 19
Nagrywanie wideo z ekranuScreenpresso 2.1
Zrzuty ekranuScreenpresso 2.1
Przeglądarka plików graficznychIrfanView 4.6*
Rysowanie komiksówClip Studio Paint 3.0
Malowanie-
Grafika wektorowaAffinity Designer 2.5
Grafika rastrowaAdobe Photoshop CS6
Grafika 3Dblender 4.1*
Wywoływanie zdjęćCaptureOne 16 Pro
*) program darmowy

Jak widać, rewolucji próżno tutaj szukać, wyjąwszy może Lightrooma, który ostatecznie przegrał na dobre jesienią 2023 starcie z CaptureOne. I tym razem jestem przekonany, że już Lightroom nie wróci, póki Adobe nie wprowadzi normalnych płatności. Przez całą zimę dość intensywnie obrabiałem zdjęcia w CaptureOne, opanowałem logikę działania programu, przygotowałem odpowiednie presety i niczego już mi nie brakuje.

Małego wyjaśnienia wymaga kategoria "Malowanie" - teoretycznie mógłbym tam zostawić Paintera i Rebelle, ale po prostu aktualnie nie zajmuję się malowaniem.

Przestałem też używać OBSa, a stało się to za przyczyną przejścia na ATEM Mini Pro, czyli rozwiązanie sprzętowe. Przyznam, że porzuciłem OBSa z uczuciem pewnej ulgi - jednak w wiekszości wypadków wolę działanie za pomocą sprzętu, a nie oprogramowania.

W związku z tym, że stałem się pełnoprawnym użytkownikiem WaveLaba 12 Pro, wrócił on do łask i nawet przez krótką chwilę pozycja Reapera wydawała się zagrożona, ale ostatecznie to nadal Reaper jest głównym programem montażowym.

Cała reszta zostaje, choć po aktualizacjach. Ciekawe.

Komentarze