[S] Rybka

Nie, nie pływałem w jeziorze i nie próbowałem robić zdjęć podwodnych (chociaż kiedyś? kto wie?) Nie kupiłem sobie także akwarium (chociaż kiedyś? kto wie?) Nie byłem nawet w poznańskiej Palmiarni (cho... no dobra, to nudne). Podkuszony nieco Samyangiem 8/3.5, którego testowałem niedawno, postanowiłem sprawić sobie obiektyw fish-eye, czyli "rybie oko". Wybór padł (ze względu na brak środków) na rosyjskiego Zenitara 16/2.8. Jak to z nowymi zabawkami bywa, nie mogłem się powstrzymać i pół spaceru fotografowałem, nie zdejmując "rybki" z korpusu, przez co dzisiejszy post będzie zapełniony tylko dziwnymi, powykrzywianymi zdjęciami - mam nadzieję, że taki jednorazowy wybryk jakoś mi się upiecze (obiecuję w przyszłości oszczędnie korzystać z Zenitara). Zatem do oglądania!

Na koniec mały eksperyment - zdjęcie z Zenitara, "wyprostowane" przez program Lightroom profilem dla Nikkora 16mm. Wprawdzie nie po to fotografuje się "rybim okiem", by później zdjęcie prostować, ale byłem po prostu ciekawy.

Komentarze

  1. A więc jednak sprawiłeś sobie rybie oko... Bardzo mi się podobają zdjęcia z tym obiektywem.

    OdpowiedzUsuń
  2. To było silniejsze ode mnie ;) Ale cieszę się, że Ci się podobają zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz