Odszedł Vangelis

Bardzo smutna wiadomość - 17 maja 2022, w wieku 79 lat, zmarł Vangelis, czyli Evángelos Odysséas Papathanassíou...

Nie będę ukrywał - był to jeden z najbardziej znaczących dla mnie muzyków, którym inspirowałem się od samego początku mojej muzycznej przygody. Jego "Hymn", "Pulstar" czy "Conquest of Paradise" (że nie wspomnę o ikonicznych "Rydwanach ognia") chwytały mnie za serce i sprawiały, że marzyłem o tym, by kiedyś móc nagrać coś choćby zbliżonego.

Był naprawdę genialnym twórcą, a wspomniane wyżej utwory są znane milionom, jeśli nie miliardom ludzi - nawet jeśli wielu z nich o tym nie wie. Do jego albumów warto wracać i sam słucham ich bardzo często, a moim cichym faworytem jest ścieżka dźwiękowa do filmu "1492: Podbój raju". Tytułowy utwór jest bardzo znany, ale na pożegnanie Mistrza proponuję posłuchać "Monastery of La Rabida":

Komentarze