[W] Niskoprofilowy kabel XLR dla Shure SM7B

Ostatnimi czasy mikrofon Shure SM7B przeżywa w moim studio drugą młodość, choć pewnie nie taką, jakiej by sobie życzył. Nie deklasuje bowiem konkurentów i nie wygrywa z nimi, a tylko służy jako punkt odniesienia, swego rodzaju referencja przy poszukiwaniu mikrofonu o w miarę neutralnym, a nawet nieco ciemnym brzmieniu.

I właśnie to porównywanie okazało się nieco irytujące z powodu... szczególnego umieszczenia gniazda XLR w SM7B. Uniemożliwia ono stosowanie kątowego wtyku XLR, który jest niezmiernie przydatny i wygodny przy podpinaniu mikrofonów pojemnościowych. Pomyślałem jednak, że przecież wtyki niskoprofilowe powinny się sprawdzić w obu przypadkach - nawet jeśli kolidują z mocowaniem statywowym, mają na tyle przestrzeni na obrót, że da się ten kabel jednak poprowadzić.

Po sprawdzeniu na już spreparowanych kablach z wtykami niskoprofilowymi, które sporządziłem do nagrywania w terenie, pozostało zamówić odpowiednie komponenty:

Przygotowania zakończone!

Lutowanie niskoprofilowych wtyków Roxtone nie nastręcza większych problemów i w zasadzie nawet nie da się tutaj niczego zrobić źle. Sporządzenie całego kabla zajęło mi niecałe pół godziny:

Lutowanie wtyków niskoprofilowych nie jest niczym specjalnym

Wtyki niskoprofilowe po obu stronach kabla

Na koniec test, przed podłączeniem sprzętu

W efekcie mogę mieć teraz na stałe podłączony właśnie ten kabel, bo sprawdzi się on nie tylko z SM7B, ale także z pozostałymi mikrofonami i zajmuje jeszcze mniej miejsca:

Shure SM7B - nic już nie przeszkadza

sE4100 - tu jest jeszcze krócej u dołu

Na razie trochę kręcę nosem na pomarańczowy kabel, który - nie zrozumcie mnie źle - bardzo mi się podoba, ale czasem wolałbym dyskretniejszy, czarny wariant. Muszę domówić ze 2 metry od Mogami czy Klotza i zrobić drugą wersję, nie ma innej rady!

Dopisek z 2024-09-10: no i domówiłem sobie 5m przewodu i zrobiłem dwie wersje - jedną niskoprofilową i jedną zwykłą, kątową, ale z eleganckim czarnym wtykiem Neutrik. Można ocenić, która wersja ładniejsza

Komentarze