[W] Szafka dla Atema Mini Pro

Kompletowanie zestawu to nagrywania live'ów spowodowało ogromny chaos na moim biurku. Plątanina kabli, różne pudełka i pudełeczka ustawione w przypadkowych miejscach, a jak przychodziło co do czego, to łączenie i porządkowanie zajmowało cenne minuty. Postanowiłem zrobić szafkę czy stojak dla całego potrzebnego do streamowania sprzętu.

Po zejściu do garażu okazało się, że gdzieś na regale kurzy się szafka-rack, z której użycia zrezygnowałem po zbudowaniu szafki jeżdżącej. Materiału było zatem aż nadto.

Recykling materiału ze starej szafki-racka

Rozkręciłem szafkę i przygotowałem główne części: grubą podstawę, cienki "daszek" oraz trzy ścianki:

Główne części składowe, wycięte i oszlifowane

Zamysł był taki, by na górze stał ATEM Mini, a w dużej wnęce na dole leżał sobie ekran podglądowy w (powiedzmy) "pozycji spoczynkowej". Podczas działania w górnej ściance planowałem zamocować szybkozłączkę Gravity i za jej pomocą wpinać ekran w "pozycji bojowej". Z kolei w małej wnęce przewidziałem miejsce dla dysku SSD, do tej pory bezładnie walającego się wśród kablowego makaronu. Ta wnęka miała być początkowo nieosłonięta, ale po namyśle przygotowałem kawałek sklejki, by jednak z jednej strony ją zaślepić.

Pełny zestaw części składowych

O samych pracach nie za bardzo jest co pisać, bo rzecz sprowadziła się do wycięcia ręczną piłą wszystkich części z odzyskanej sklejki, a że wymiary miałem już przygotowane na rysunku, trzeba było tylko mocować kolejne kawałki sklejki i ciąć, ciąć, ciąć. A potem wywiercić odpowiednie otworki i całość skręcić:

Po zmontowaniu, jeszcze przed ostatecznym "szlifem"

Już po fakcie stwierdziłem, że bardziej elegancki efekt uzyskałbym, gdybym górne listwy (mające ograniczyć ruchy ATEMa Mini) po prostu przykleił - no, ale cóż, otwory były już gotowe, więc trudno. Może kiedyś zbuduję sobie bardziej elegancką wersję z drewna zamiast sklejki?

Po ostatecznym przeszlifowaniu i nawoskowaniu szafkę zaniosłem do studia i zamontowałem sprzęt. W "pozycji bojowej" prezentuje się to następująco:

Szafka podczas pracy

Widoczna na zdjęciu miękka mikrofibra leży we wnęce po to, by można było na niej bez strachu ułożyć ekran po zakończeniu pracy. Całość robi się wtedy dużo bardziej kompaktowa:

Szafka w stanie spoczynkowym

Teraz trzeba będzie sprawdzić, jak się taka szafka sprawdzi w praktyce - być może trzeba będzie zbudować coś bardziej funkcjonalnego? Zobaczymy.

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Aż tak to może nie, ale łatwiej przygotować stanowisko do pracy (jakbym tych lajwów prowadził po kilka dziennie, ha, ha!) :)

      Usuń

Prześlij komentarz