Z archiwum K - Our metrofuture?

Dziś nietypowo - choć to odcinek "Z archiwum K", nie będzie tutaj opowieści o jednej z moich fotografii. Sięgnę nieco dalej w przeszłość, kiedy jeszcze w ogóle nie robiłem zdjęć i dopiero wkraczałem na drogę cyfrowego obrazu. Był rok 2009 i dopiero uczyłem się obsługi Photoshopa, ćwicząc na tzw. stockowych zdjęciach, pobieranych z DeviantArt. Postanowiłem stworzyć ilustrację naszej (w sensie ludzkości) przyszłości, kiedy już niemal wszystko będzie zabudowane.

Dość szybko wyszukałem w serwisie potrzebne zdjęcia składowe, czyli City Sprawl autorstwa FridayNinja oraz City View Stock Pack od KittieM:

Posłużyłem się jeszcze trzecim zdjęciem, zawierającym obraz chmur, jednak w międzyczasie zniknęło ono z serwisu, więc go nie pokażę.

Mając materiał, siadłem do Photoshopa i biedząc się całe popołudnie wyklikałem taką wizję:

Jak to czasem mam w zwyczaju, po latach zasiadłem do komputera, by jeszcze raz zmierzyć się z pierwotnym pomysłem. Zamiast nieistniejących chmur zastosowałem własne zdjęcie i tym razem nasza przyszłość wygląda tak:

Różnice są (mam nadzieję) zauważalne. Oczywiście teraz bardziej podoba mi się wersja współczesna, ale mimo wszystko żałuję, że nie uchowała mi się wersja starsza (mam tylko przeskalowanego JPGa z DeviantArt. A Wam która wersja bardziej przemawia do wyobraźni?

Komentarze

  1. Druga wersja, moim zdaniem, lepsza i bardziej realistyczna, ale i ta pierwsza, bardziej przypominająca grafikę, również ma swój klimat.
    Eh, pojąć choćby Gimpa...

    OdpowiedzUsuń
  2. A co Cię powstrzymuje? :) Np. tutaj jest bardzo przystępnie wyglądający kurs: http://gimpuj.com.pl/ , a na YouTube znajdziesz sporo filmików, pokazujących różne sposoby obróbki w tym programie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aha, a tutaj jest kurs, w którym nawet jest rozdział z praktycznymi poradami, jak zrobić w GIMPie konkretną rzecz, np. pokolorować czarno-białe zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz