[R] Aerofestival - Saab 105 i Saab AJS 37 Viggen

W Poznaniu mogliśmy podziwiać dwie maszyny, będące własnością Muzeum Szwedzkich Sił Powietrznych. Obie maszyny zdecydowanie oryginalne. Zaprojektowany w latach 50-tych i wprowadzony do służby na początku lat 60-tych XX wieku Saab 105 wyróżnia się przede wszystkim konfiguracją miejsc dla pilotów - siedzą oni obok siebie, a nie - jak w większości samolotów dwuosobowych - jeden za drugim.

Drugi samolot był jeszcze ciekawszy, zwłaszcza gdy już wzbił się w powietrze. Saab AJS 37 Viggen zrobił wrażenie przede wszystkim hałasem i bardzo oryginalnym kształtem, przywodzącym na myśl promy kosmiczne. Dodatkowo pilot zaprezentował jedną z zalet tej maszyny, czyli krótką drogę startu i lądowania (w dodatku Viggen jest w stanie sam zawrócić, bez pomocy obsługi lotniska).

Oba samoloty są obecnie wyremontowane i zarejestrowane jako cywilne.

Więcej informacji

- Informacje organizatora, Facebook

- Informacje organizatora, Facebook

Zdjęcia - Saab 105

Przysłona: f/4, Czas: 1/5000 sec, Ogniskowa: 300,0 mm

Przysłona: f/4, Czas: 1/4000 sec, Ogniskowa: 300,0 mm

Przysłona: f/4, Czas: 1/1250 sec, Ogniskowa: 300,0 mm

Przysłona: f/4, Czas: 1/1600 sec, Ogniskowa: 300,0 mm

Przysłona: f/4, Czas: 1/2000 sec, Ogniskowa: 300,0 mm

Zdjęcia - Saab AJS 37 Viggen

Przysłona: f/4, Czas: 1/8000 sec, Ogniskowa: 300,0 mm

Przysłona: f/4, Czas: 1/3200 sec, Ogniskowa: 300,0 mm

Przysłona: f/4, Czas: 1/8000 sec, Ogniskowa: 300,0 mm

Przysłona: f/4, Czas: 1/2500 sec, Ogniskowa: 300,0 mm

Przysłona: f/4, Czas: 1/4000 sec, Ogniskowa: 300,0 mm

Przysłona: f/4, Czas: 1/2500 sec, Ogniskowa: 300,0 mm

Przysłona: f/4, Czas: 1/2000 sec, Ogniskowa: 300,0 mm

Przysłona: f/4, Czas: 1/2500 sec, Ogniskowa: 300,0 mm

Komentarze