Netflix przedstawia serial "Kajko i Kokosz"

Fanem Janusza Christy i stworzonych przez niego komiksowych bohaterów jestem od wczesnego dzieciństwa. Na tych komiksach się wychowałem, zaś kreska Christy do teraz jest dla mnie niedoścignionym wzorcem precyzji i staranności. Nic dziwnego, że coś mnie tknęło, kiedy usłyszałem, iż Netflix wziął się za produkcję serialu opartego na komiksach i Kajku i Kokoszu. Zrazu pomyślałem, że to będzie straszna "kicha", ale potem obejrzałem kilka obrazków z niby już gotowego serialu i nie były nawet takie tragiczne. A potem pojawił się zwiastun:

Moje zdanie jest takie, że straciłem nadzieję na udaną adaptację przygód dzielnych wojów z Mirmiłowa. Kreska jest jednak zbyt odległa od perfekcyjnego oryginału, zaś animacje - kto to w ogóle robił?! Bez urazy, ale to jest animacja na poziomie jakichś "flashowych" filmików, którymi zawalony jest YouTube. Toż to ja widziałem lepiej zrobione animacje z Cartoon Animator. Tu zdecydowanie ucięto koszty, bo nawet średnio zdolny animator nie przepuściłby takiej fuszerki, jak np. animacja Kaprala w 40 sekundzie. Naprawdę, schematyczne Laboratorium Dextera wygląda przy tym jak film od Disneya (jeśli się spojrzy na całokształt - tam przynajmniej było coś, co można nazwać stylem)... A były wcześniejsze próby, gdzie animacja wyglądała o niebo lepiej (bo była po prostu rysowana klatka po klatce) - spójrzcie na ten fragment - dlaczego nie zdecydowano się pójść tą drogą? Jak znam życie - koszty i czas...

Dobra, nie można oceniać książki po okładce, więc zaczekajmy na pełny serial, może będzie się bronił klimatem i fabułą. Na razie to, co chyba najważniejsze w adaptacji komiksu, czyli wizualia, nie wypadają - niestety - przekonująco...

Komentarze

  1. Uuuuu... No nie wygląda to zachęcająco. Dobrze że nie korzystam z Netflixa.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, niestety, jak dla mnie poziom animacji jest daleki od choćby dobrego :( widziałem wiele amatorskich produkcji zrobionych o niebo lepiej - szkoda, że Netflix poskąpił na dobry zespół animatorów, bo mogłoby to być coś naprawdę świetnego :(

      Usuń
  2. Ech, no szkoda :( Bo to by był fajny film :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz