[O] DaVinci Resolve 17 - finalna wersja

Mniej więcej w połowie listopada ubiegłego roku miała miejsce premiera 17 wersji DaVinci Resolve od firmy Black Magic Design. Jak się szybko okazało, była to wersja beta, czyli jeszcze w pewnym sensie testowa. Niezrażony tym, wymieniłem "szesnastkę" na "siedemnastkę" i nigdy tego nie żałowałem.

W ostatnich dniach, po dziewięciu wersjach beta, w końcu ukazała się finalna wersja 17. Piszę o tym wyłącznie z kronikarskiego obowiązku, bo w zasadzie od listopada nie zauważałem specjalnie dużych zmian - ale i też nie jestem pełnoetatowym montażystą, a w ostatnich miesiącach rzadko siadam do jakichś "poważnych" prac montażowych. Instalowałem chyba pięć z tych dziewięciu wersji i nigdy nie wystąpiły u mnie żadne błędy, więc jak dla mnie wersja finalna niczym nie różni się od tej prezentowanej w listopadzie.

Przypomnę tylko, że wersja darmowa wciąż jest darmowa, a jeśli ktoś posiada komercyjną licencję Studio, to aktualizacja z wcześniejszej wersji do obecnej jest... także najzupełniej darmowa. Dlatego myślę, że nie warto zwlekać, bo zdecydowana większość zmian wyszła programowi na plus, czyniąc pracę szybszą i przyjemniejszą.

Komentarze