[M] Helisaeum (Air)

Prace nad albumem "Flashback" postępują - dzisiaj kolejny stary-nowy utwór. To już kolejna wersja - pierwszy remiks pojawił się już prawie rok temu, tym razem jednak powróciłem do oryginalnego, brudniejszego i ostrzejszego brzmienia.

W sumie z oryginałem nie wiąże się żadna ciekawa historia, za to pierwszy remiks miał ciekawą genezę. Nagrywałem wówczas materiał do płyty "Runaway" i miałem już gotowy utwór "Die of Cold". "Helisaeum" był drugi w kolejce, bo spodobał mi się eksperyment z daniem drugiego życia niektórym utworom ze starych płyt. Żeby nie było łatwo, postanowiłem wykorzystać tylko dwa instrumenty: XPand!2 i Hybrid 3 od firmy Air (plus sample perkusyjne z FL Studio) - a to dlatego, żeby nie musieć się ciągle zastanawiać, którego syntezatora użyć do którego głosu i dlaczego.

Remiks szedł jednak niesporo - głównie przez to, że zdecydowałem się właśnie na FL Studio. Przenoszenie wszystkich ścieżek z Cubase'a, rozbijanie perkusji na poszczególne ślady, przeróbki na patterny - trwało to i trwało. Dodatkowo postanowiłem nieco zmienić charakter utworu, żeby był on nieco "lżejszy" niż oryginał, więc dobór brzmień również swoje potrwał (mimo ograniczonej palety instrumentów).

Z efektu byłem zadowolony tylko połowicznie, dlatego nie wrzuciłem "Air" na płytę "Runaway" (a był taki pomysł). Brakowało jednak czegoś, co było w oryginale, a podczas przeróbek zniknęło. Dopiero teraz, przy okazji "Flashbacka", przysiadłem raz jeszcze i możecie poniżej posłuchać wersji bardziej zbliżonej do materiału wyjściowego.

Komentarze