[E] Teoria muzyki - Akordy

Było już o skalach, to teraz podążamy nieco dalej. Jak tworzyć akordy? Co oznaczają, zawiłe nieraz, ich nazwy? Czy istnieją gotowce, dzięki którym kompozytor może przestać myśleć? To wszystko w krótkim filmiku poniżej - ha, ha!

Tu wielkich wyzwań nie było, jeśli chodzi o montaż. Za to wiele czasu zajęło przygotowanie niemal 60 rysunków, które się na ten filmik składają - znów muszę pochwalić Affinity Designera, który jeśli nawet momentami nie pomaga (a zwykle to robi), to przynajmniej nie rzuca kłód pod nogi. Chociaż już mi przyszło do głowy, by sobie napisać program do robienia tego typu obrazków - ale chyba już więcej nie zrobię filmu, który by potrzebował ich aż tylu, więc chwilowo odpuściłem.

Za to niepokoi mnie skłonność Resolve do generowania błędów - od komunikatów o wyczerpaniu pamięci w karcie graficznej po zwyczajne "zwisy" przy wchodzeniu do modułu Fusion czy nagłe wyłączanie się podczas renderingu. Albo ten program jest trochę jeszcze niedopracowany, albo mam faktycznie za słaby komputer... Całe szczęście, że znalazłem miejsce do włączenia auto-zapisu: menu DaVinci Resolve-Preferences-User-Project Save and Load. Nie dość, że można tu uaktywnić tworzenie backupów, to jeszcze da się włączyć Live Save, który automatycznie zapisuje projekt po każdej modyfikacji wprowadzonej przez użytkownika.

Komentarze