Corel - jak skutecznie zniechęcać

Jeszcze na chwilę poruszę sprawę Czarnego Piątku, tym razem w kontekście firmy Corel. Jestem zapisany w wielu firmach do newsletterów, więc naturalnie otrzymałem całą masę atrakcyjnych ofert obniżek, promocji i okazji w związku z ostatnim piątkiem listopada. Na szczęście w większości firm pracują ludzie myślący, którzy poprzestali na takim skonfigurowaniu mailingu, aby nie zasypać skrzynek pocztowych swoich klientów. Wiadomo bowiem, że nikt nie lubi spamu i jeśli otrzyma jednego dnia kilka wiadomości od tego samego producenta, to raczej zamiast natychmiast wydać pieniądze, po prostu wypisze się z listy powiadamianych.

No, ale nie Corel. Nie wiem, kto tam podejmuje decyzje, ale pójście w stronę subskrypcji, konieczność udowadniania legalności, aby pobrać instalatory, tragicznie słabe wsparcie w razie problemów, a teraz rozsyłanie nawet PIĘCIU wiadomości reklamowych dziennie (11 od piątku!) to z pewnością NIE SĄ działania, które przyciągną nowych lub choćby utrzymają aktualnych użytkowników.

Żeby jeszcze te corelowe obniżki były jakieś atrakcyjne... Oczywiście każdy e-mail zaczyna się obietnicą obniżki nawet o 60% - w praktyce 60% obniżkę ma tylko i wyłącznie odtwarzacz dysków Blu-ray WinDVD Pro 12. Najbardziej łakome kąski, czyli CorelDRAW Graphic Suite 2020 i Painter 2021 mają odpowiednio 15% i 30%. Obniżki mogłyby być większe, ale producent zdecydował, że dla klientów atrakcyjniejsze będą dodane bony na dalsze zakupy niż podobnej wielkości redukcja ceny.

Przyznam, że nie jestem szczególnie obiektywny, bo Corel dopiekł mi ostatnimi czasy raz czy dwa, nie jestem też specem od marketingu i możliwe, że klienci wykupują wszystko "na pniu". Będąc jednak obecnym na kilku forach graficznych (nie polskich) widzę generalnie tendencję do odchodzenia od Corela na rzecz innego oprogramowania i psioczenie na Corela. Powyższe mało atrakcyjne cenowo obniżki powiązane z nachalną reklamą i aroganckim traktowanie klientów niespecjalnie wyglądają mi na strategię mającą poprawić wizerunek i notowania firmy.

No, ale ja jestem tylko szarym użytkownikiem i się nie znam...

Komentarze