Ankieta bez sensu

Dzwoni telefon, z nieznanego numeru. Nie lubię tego, bo to albo jakieś automaty, albo zła wiadomość, albo... ankieta. No i tym razem ankieta, bo korzystałem w zeszłym tygodniu z pomocy konsultanta jednego z banków. Czy wezmę udział? A wezmę, bo a nuż będę mógł zgłosić swoje zastrzeżenia?

Żeby wprowadzić w klimat: zamawiałem kabelek w sklepie wysyłkowym. Chciałem zapłacić "blikiem", bo to najprościej - wybrałem odpowiednią formę płatności, odpaliłem aplikacje bankową, autoryzacja i zdziwienie. Bo zamiast potwierdzenia na ekranie widzę bład numer 200. Próbuję jeszcze raz, jeszcze raz uważnie wpisując PIN. Błąd 200. Czas na płatność minął. Czekałem pół dnia na kontakt ze sklepem, żeby się dowiedzieć, gdzie wysłać płatność (już zwykłym przelewem), potem jeszcze dwa dni oczekiwania na paczkę. A miała być nazajutrz.

Nieco zdenerwowany tymi trudnościami (bo to już drugi raz mi ten błąd 200 wyskoczył przy "bliku", ale za pierwszym zrzuciłem wszystko na kłopoty z internetem) dzwonię na infolinię banku. Konsultant odebrał bardzo szybko, a kiedy tylko usłyszał "kod błędu 200", od razu mi przerwał i wyjaśnił, że mam starą wersję aplikacji i muszę zainstalować nową. Na pytanie, dlaczego aplikacja nie wyświetla takiego komunikatu odparł, że "tak się nie da". Ot i cała nasza rozmowa.

Ale wracamy do pani od ankiety. Czy byłem zadowolony z jakości usługi? Pytam, której - aplikacji mobilnej czy konsultanta. Konsultanta. Tak, szybko dowiedziałem się, w czym rzecz. Czy poleciłbym rodzinie lub znajomym ten bank? Nie, nie poleciłbym. Ale dlaczego, przecież jest pan zadowolony? Tak, z konsultanta jestem, ale wolałbym w ogóle do niego nie dzwonić, nie tracić czasu i pieniędzy na połączenie oraz nerwów przy okazji. Ojej, dlaczego się pan tak denerwuje od razu? No i dalsze pytania - czy konsultant się znał? czy wyrażał się jasno? czy rozwiązał problem? ocena w skali 0-10?

No cóż, szkoda, że ankieta nie dotyczyła problemu, który zmusił mnie do kontaktu z bankiem. Być może coś by to polepszyło? A tak, jakiś statystyk bankowy pokaże prezesowi, jacy to są świetni i jak klienci wysoko oceniają obsługę...

Komentarze