[K] Aplikacje do podcastów

Podcastów słucham od niedawna i, jak to zwykle bywa, szybko się okazało, że aplikacji do słuchania jest całe morze. Moim pierwszym wyborem było Spotify, jednak dość szybko stwierdziłem, że jednak do podcastów wolę mieć osobną aplikację - mniejszy bałagan i łatwiej wszystko ogarnąć. W tym momencie okazało się, że wybór typowo podcastowej aplikacji staje się sporym wyzwaniem - jest ich tak wiele i większości są to całkiem miłe aplikacje. Przetestowałem kilka z nich, więc podzielę się swoimi opiniami, może się to komuś przyda.

Na wstępie też od razu zaznaczam, że nie brałem pod uwagę bardzo popularnej gałęzi aplikacji płatnych, bowiem organicznie nie cierpię subskrypcyjnego modelu płatności, który w tym segmencie przeważa. Niby to są jakieś grosze miesięcznie (zwykle parę złotych), ale tak to już jest, że parę złotych tu, parę złotych tam i się okazuje, że miesięczne obciążenia rosną w niekontrolowany sposób. Dlatego - jeśli już chcę za coś zapłacić - to wolę jednorazowo (chyba że - jak w przypadku IntelliJ-a - nie ma innego wyjścia).

Podcasty Google

Strona aplikacji: Podcasty Google w sklepie Play

To moja pierwsza aplikacja do podcastów i siłą rzeczy znam ją najlepiej. Na pierwszy rzut oka jest całkiem przyjemna, da się szybko wyszukać coś, dodać do listy ulubionych kanałów i tak dalej. Aplikacja jest w miarę przejrzysta, choć sprawia momentami wrażenie "za ciasnej".

Używałbym jej do tej pory i nie szukał zamienników, gdyby nie jeden problem. Od czasu do czasu aplikacja przestaje reagować. Nie wiem, jaka jest tego przyczyna i czy dotyczy tylko mojego telefonu, ale prawdę mówiąc, nie bardzo mnie to interesuje. Jeśli klikanie w przyciski przestaje nagle działać i całą aplikację trzeba ubijać, żeby uruchomić ponownie, to mnie się to nie podoba. Trudno jest mi więc z czystym sumieniem polecać Podcasty Google, bo być może to dziwne zachowanie dotyczy tylko mojego telefonu - wypróbujcie, bo jeśli u Was będzie wszystko w porządku, to reszta funkcji jest całkiem ok.

PodcastGuru

Strona aplikacji: Podcast Guru w sklepie Play

Na tę aplikację natknąłem się, gdy sam próbowałem znaleźć zamiennik dla Podcastów Google. Zrazu mi się bardzo spodobała, ale okazało się, że nie mogę znaleźć kilku podcastów, które miałem już dodane do Podcastów Google - zwyczajnie aplikacja nie potrafiła ich odszukać (widocznie są opublikowane w serwisach nieobsługiwanych przez PodcastGuru).

No i znów, nie mogę z czystym sumieniem polecić, bo chociaż sama aplikacja jest przyjemna w użyciu i nie sprawiała mi żadnych problemów, to jednak lista obsługiwanych serwisów jest tu mniejsza niż w innych aplikacjach, warto więc sprawdzić, czy nasze ulubione podcasty są tu obecne.

Podcast Go

Strona aplikacji: Podcast Go w sklepie Play

To świetna aplikacja, która tak jak PodcastGuru przepadła z powodu niemożności odszukania niektórych podcastów. Poza tym niczego jej nie brakuje - ma wyszukiwanie, tworzenie listy odsłuchiwanych odcinków, pobieranie podcastów do odsłuchania ich off-line, czyli bez podłączenia do Internetu. Początkowo nawet myślałem, że to jest TA aplikacja i używałem jej przez parę dni, ale potem na Facebooku zobaczyłem, że pokazał się właśnie nowy odcinek jednego z obserwowanych przeze mnie podcastów. Wszedłem szybko do Podcast Go, a tu niespodzianka: nie mam go na liście. Spróbowałem wyszukać - nie ma... Ech, szkoda, bo już się zdążyłem przyzwyczaić.

Antenna Pod

Stronga aplikacji: Antenna Pod w sklepie Play

Na tę aplikację trafiłem trochę przypadkiem, przeglądając jakiś ranking najlepszych aplikacji podcastowych na Androida. Zajmowała dziesiąte miejsce i postanowiłem dać jej szansę, bo jest kompletnie darmowa, a sprawiała niezłe wrażenie na screenach. I faktycznie, po bliższym kontakcie aplikacja tylko zyskała, choć najdziwniejszy jest sposób odsłuchiwania - zamiast intuicyjnego i obecnego we wszystkich innych aplikacjach przycisku "Play" z trójkącikiem, tutaj jest chmurka z napisem "Streamuj". Dziwne. Ale tak naprawdę to drobiazg, cała reszta jest dopracowana i nie sprawia kłopotów przy korzystaniu.

Coś jeszcze?

Sprawdziłem jeszcze takie aplikacje, jak CastBox, DoggCatcher, Pocket Casts i Podcast Addict - wszystkie one są bardzo dobre, tyle tylko że wymagają wykupienia abonamentu albo wyświetlają reklamy. Z tych czterech najbardziej spodobał mi się CastBox, który ma bardzo przyjemny tryb dodatkowy, nazwany Zen, podczas którego odtwarza różne przyjemne i spokojne dźwięki w rodzaju szumu lasu, morza, śpiewu ptaków itp., co ma ułatwić zasypianie. Przyznam, że pomysł całkiem przyjemny - szkoda tylko, że aplikacja jest płatna w modelu subskrypcyjnym (a jeszcze do niedawna była płatna jednorazowo - dlaczego nie ma już tej opcji, pytam?)

Tak czy inaczej, jest na czym słuchać podcastów. Większość aplikacji ma bardzo podobną funkcjonalność. Różnią się możliwościami tworzenia własnych playlist czy sposobem organizacji, ale zdecydowana większość ma możliwość pobierania podcastów do odsłuchiwania bez połączenia z Internetem, subskrybowania wybranych podcastów, powiadamiania o nowych odcinkach czy całkiem sensownego wyszukiwania i podpowiadania nowych podcastów (tu najbardziej podobały mi się Podcasty Google). W zasadzie trzeba się tylko upewnić, że dana aplikacja jest podłączona do odpowiednich serwisów i potrafi odszukać nasze ulubione podcasty.

A potem wystarczy tylko słuchać!

Komentarze