[S] 304 stopnie

Bojowe zadanie na weekend - zdobyć zdjęcie tzw. Mostka pokutnic między wieżami katedry św. Marii Magdaleny we Wrocławiu. Pomysł: wedrzeć się niedługo przed zachodem słońca do domu handlowego Feniks i zrobić zdjęcie z okna na którymś z wyższych pięter. Efekt: beznadziejne zdjęcia zza szyby i zgorszone spojrzenia obsługi sklepów.

Na szczęście obróciłem głowę i wydało mi się, że zauważyłem ruch na wieży bazyliki mniejszej pw. św. Elżbiety. Wieża widokowa miała być czynna dopiero od kwietnia, ale potruchtałem do niej w nadziei, że ładna pogoda skusiła zarządcę do wcześniejszego otwarcia. Bingo!

Nowe bojowe zadanie: w pół godziny (tylko zostało do zamknięcia wieży) dostać się na taras widokowy, zrobić zdjęcia i zejść na dół. Do pokonania: 304 stopnie w górę i tyle samo w dół, łącznie 182 metry w pionie. Uf!

Jak widać poniżej, udało się - ale łatwo nie było. Za to widoki - wspaniałe. Zrobiłbym lepsze zdjęcia, ale miałem pod ręką tylko wąski teleobiektyw, bez żadnego szerokiego kąta (ha, i już jestem usprawiedliwiony!). Niestety, dobre warunki świetlne trwały zaledwie kwadrans, więc można powiedzieć, że trafiłem czasowo idealnie. Na szczęście droga w dół była dużo łatwiejsza niż wchodzenie...

Komentarze