[M] Gra o tron - ćwiczenie

W zmaganiach z nauką pisania na orkiestrę postanowiłem wykonać kolejne ćwiczenie, którym było przygotowanie coveru utworu otwierającego serial HBO "Gra o tron". Za ścieżkę dźwiękową odpowiada tu Ramin Djawadi i pamiętam, że był to jeden z powodów, dla których zacząłem oglądać serial.

Jako DAW wybrałem nieco porzucone od pewnego czasu Studio One i - nie będę ukrywał - później tego żałowałem, ponieważ z niewiadomych przyczyn program potrafił się zawiesić w zasadzie w dowolnym momencie, a już w 95% przypadkach zawieszał się przy zamykaniu. No, ale w momencie, kiedy zrozumiałem swój błąd, było już za późno, a prace były posunięte za daleko, żeby się wycofywać.

Później jeszcze zostałem srogo ukarany za pychę, bo któraś tam wersja wydała mi się już tą ostateczną, przygotowałem filmik na YT, opublikowałem, pochwaliłem się na grupie producenckiej i... jeden z kolegów wytknął mi, że - aranżując ze słuchu - źle dobrałem długości dosłownie kilku nut, ale za to z motywu przewodniego. Z niedowierzaniem odsłuchałem, porównałem jeszcze raz z oryginałem i... faktycznie! Przesunięcia były. No nic, nie było co się obrażać, tylko poprawić i przejść całą procedurę raz jeszcze. Efektu (jak na razie końcowego) możecie posłuchać tutaj, jednocześnie obserwując, jak wygląda taki program do pisania muzyki (czyli DAW):

Jeśli ktoś jest ciekaw nieco bogatszego opisu, zapraszam na blog Gadesowy.

Komentarze