[A] Ryszard Berwiński - Mądry Maciuś

Drugi - po "Leniwej dziewczynie" Stanisława Dzikowskiego drobiazg, trwający niespełna 10 minut. Mam do tej baśni sentyment, bo ponoć pochodzi z Wielkopolski, chociaż nigdzie poza tą publikacją się z nią nie spotkałem. Jest to prosta opowieść o najmłodszym z braci, któremu ciągle jest przykazywane, by "był mądry", choć zdecydowanie nie zalicza się on do bystrzaków. Stąd zresztą wszystkie przygody, jakie spadają na niego i jego braci. W dzieciństwie strasznie mnie bawiła końcówka z sepleniącym złodziejem - dzisiaj bawi jakby mniej, ale cała opowieść ma swój absurdalny klimat, więc zapraszam do wysłuchania:

Komentarze

  1. Takie mam wrażenie, że gdzieś już słyszałam tę baśń. Ale nie wiem, gdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ja ją znam tylko z tej książki, w ogóle nie kojarzę, bym się z nią zetknął w innych okolicznościach :) Nie czytałem Ci w dzieciństwie? :)

      Usuń

Prześlij komentarz