24 października

Dziś dzień szczególny, bo to cios wymierzony w serce sektora IT: dzień walki z otyłością oraz dzień bez e-maila. Przeczytałem o tym na którymś z portali i przez chwilę nawet zastanawiałem się, jak obchodzi się te dwie szczególne okazje? Nie je się słodyczy? Nie czyta e-maili? A może nie wysyła się e-mailem przepisu na golonkę? Nie mam pojęcia.

Za to, szukając trochę, dowiedziałem się co nieco o samej dacie 24 października. Poniżej garść ciekawszych informacji:

  • w 1648 roku zawarto pokój westfalski, kończący wojnę trzydziestoletnią
  • w 1836 roku Amerykanin Alonzo Philips opatentował zapałki
  • w 1857 roku założono angielski najstarszy klub piłkarski na świecie, Sheffield F.C.
  • w 1901 roku, w dniu swoich 63. urodzin, nauczycielka Annie Edson Taylor jako pierwsza osoba pokonała zamknięta w drewnianej beczce wodospad Niagara
  • w 1945 roku weszła w życie Karta Narodów Zjednoczonych, powołująca Organizację Narodów Zjednoczonych
  • w 1946 roku kamera, umieszczona na wystrzelonej przez Amerykanów niemieckiej rakiecie V-2, wykonała pierwsze w historii zdjęcie Ziemi z przestrzeni kosmicznej (z wysokości 105 km)
  • w 1973 roku amerykańska stacja CBS wyemitowała premierowy odcinek serialu kryminalnego Kojak z Telly'm Savalasem w roli tytułowej
  • w 1980 roku Paul McCartney został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa jako twórca, którego utwory sprzedawały się najlepiej w historii muzyki
  • w 1989 roku, podczas wspinaczki na himalajski ośmiotysięcznik Lhotse, zginął Jerzy Kukuczka
  • w 2003 roku odbył się ostatni komercyjny lot samolotu Concorde

No a dzisiaj mamy dzisiaj. Czy ktoś zrobi coś tak znaczącego, by dopisać to do listy powyżej? Próbujmy!

Komentarze

  1. No to sobie niezły dzień wybrałam na naukę nowego przepisu.:))) Żeby to jeszcze było coś zielonego, ale nie, musiałam zrobić crème brûlée.:)))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz