Katalog polskich podcastów

W dzisiejszym wpisie chciałbym rozreklamować stronę https://www.podkasty.info, która jest chyba największym katalogiem polskich (czy polskojęzycznych) podcastów. Wcześniej korzystałem z https://www.podchaser.com lub http://polskiepodcasty.pl, jednak https://www.podkasty.info wydaje się być najbardziej kompletnym rozwiązaniem.

Co ciekawe, nawet mój podcast figuruje w tym katalogu (i to nie ja go dodałem) - jak zatem widać, można tam znaleźć kanały prawdziwie niszowe.

Oprócz tego, że katalog pomaga wyszukać podcasty na zadane tematy (należące do określonych kategorii), może być też źródłem ciekawych danych statystycznych. Autorzy dbają o aktualność danych i np. podcasty, których odcinki są już niedostępne (nie można ich posłuchać), są z katalogu usuwane. Dlatego - mimo że mój podcast ma numer katalogowy 8452, to aktywnych podcastów jest według katalogu 6779.

W ogóle, jeśli kogoś interesują statystyki, to polecam zasubskrybować kanał Podkasting w Polsce Borysa Kozielskiego (moje odkrycie z ostatniego tygodnia, tak samo jak katalog - jedno jest zresztą z drugim nierozerwalnie związane). Borys przygotowuje co miesiąc podsumowanie - ile podcastów przybyło, ile odcinków opublikowano, w które dni najczęściej pojawiają się odcinki i tak dalej, często też można znaleźć krótkie opisy nowych, interesujących podcastów, którymi warto się zainteresować. Zresztą, podcast Borysa warto zasubskrybować nie tylko z powodu statystyk, bo znajduje się tam mnóstwo ciekawych materiałów, wywiadów, dyskusji i porad, a wszystko podane w bardzo profesjonalny sposób.

I to na razie tyle z podcastowego poletka - testuję ostatnio aplikację dla Windows, dzięki której mógłbym sobie włączyć odtwarzanie podcastów podczas pracy, w tle - złudzenie słuchania stacji radiowej byłoby pełne. Wkrótce zaprezentuję test - i nie będzie to "oczywisty" wybór, czyli odtwarzacz Spotify. Swoją drogą szkoda, że nie da się już pobrać wtyczki do Foobara2000, umożliwiającej słuchanie podcastów, to pasowałoby mi najbardziej chyba...

Komentarze